Rodiče chtějí změnu - zapojte se
Fórum Rodičů zahájilo ve školním roce 2017/2018 kampaň
KONEC TICHÝCH RODIČŮ - REVOLUCE NA ZÁKLADCE
Cílem kampaně je
- podpořit rozvoj škol s ohledem na pohled rodičů a dětí
- zvýšit zapojení rodičů ve školách, zlepšit spolupráci rodiny a školy
- rozvinout práci školských rad a spolků rodičů při školách, zapojit rodiče do rozhodování o školách na regionální i národní úrovni
Akce podporuje kampaň učitelů KONEC LEVNÝCH UČITELŮ a kampaň středoškoláků REVOLUCE NA STŘEDNÍ. Pojítkem kampaní je, kromě podoby v názvu, zvýšení zapojení učitelů, žáků i rodičů do rozhodování o školách, upozornění na nutnost změn ve školách a zvýšení financování vzdělávání.
Vybrané otázky kampaně:
Podporují školy, zřizovatelé a stát dialog s rodiči i dětmi o škole a vzdělávání?
Připravují školy děti na jejich budoucí život ve světě, který se mění?
---
10 otázek části kampaně Konec tichých rodičů k zapojení rodičů i dětí:
-
Naslouchají školy dětem, rodičům a komunitě?
-
Podporují školy, zřizovatelé i stát dialog o životě školy, o vzdělávání, s dětmi a s rodiči?
-
Nabízejí školy rodičům vhodné způsoby zapojení ve prospěch rozvoje vzájemné spolupráce? Využívají školy potenciálu rodičů?
-
Ptají se učitelé a školy rodičů na jejich názor na vzdělávání dětí? Respektují je?
-
Probíhají setkání rodičů a školy, třídní schůzky a tripartitní setkání v dostatečném rozsahu a kvalitě?
-
Reflektují školy svou práci a jak učí společně s dětmi a rodiči?
-
Jak jsou řešena rizika slučování škol do příliš velkých celků, kdy hrozí omezení možnosti dialogu školy s dětmi a rodiči o životě školy, o vzdělávání?
-
Podporují školy, zřizovatelé i stát činnost školských rad a žákovské samosprávy?
-
Je v České republice dostatečně podporováno sdružování, setkávání a vzájemná podpora rodičů při školách?
-
Stávají se soukromé základní školy pro rodiče, pokud si to mohou finančně dovolit, alternativou z důvodu lepší úrovně komunikace rodiny a školy?
10 otázek části kampaně Revoluce na základce k podmínkám ve školách:
-
Vyvíjí se podoba školy dostatečně ve světě, který se mění čím dál rychleji?
-
Připravují děti na budoucnost, která je čeká a stává se už přítomností?
-
Jsou školy otevřené reálnému světu? Využívají školy různorodé vzdělávací zdroje ve svém okolí a na internetu?
-
Jsou učitelé dostatečně podporováni finančně i dalším zázemím v jejich náročné práci, v celoživotním profesním rozvoji? Odpovídá příprava učitelů měnící se roli učitele?
-
Je věnován dostatek pozornosti etice učitelské profese, postojům k právům rodičů a dětí?
-
Respektují školy různorodost osobností a talentů dětí a umí je rozvíjet?
-
Mají školy dostatečné finanční a další zdroje? Je optimální počet dětí ve třídách?
-
Jsou školy dostatečně podporovány v inovacích?
-
Jsou školy pod přílišným tlakem byrokracie a kontrol?
-
Mají všichni rodiče a děti rovné podmínky pro kvalitní vzdělávání? I se zdravotními, sociálními a dalšími odlišnostmi?