Rodiče volají po legislativním zakotvení své role ve vzdělávání
Článek inspirovaný rozhovorem se zástupkyní Fór Rodičů v Učitelských novinách 34/2016
Hana Chalušová, která s dalšími rodiči stála před několika lety u vzniku Fóra rodičů, je matkou čtyř dětí od věku vysokoškolského po předškolní. Říká, že na rodičovské aktivity nahlíží i ze své profese psychoterapeutky, je pro ni důležité i to, jak se děti cítí ve vzdělávacím procesu. Není podstatné jen to, co se žák naučí v jednotlivých předmětech, ale i to, zda je šťastný a jak se mu daří navazovat společenské vztahy.
„Zastupuji rodiče, kteří se zúčastňují našich aktivit, komunikují s námi, komentují naše prohlášení, kteří se na našich webových stránkách přihlásili jako naši příznivci. Rodiče hlásící se k Fóru rodičů zatím fungují jako aktivisti. Jsme otevřeni členství dalších rodičů i rodičovských organizací. Se svými zhruba dvěma sty příznivci jsme v pravidelném kontaktu a svá prohlášení s nimi konzultujeme,“ říká H. Chalušová.
Rodiče podle ní tvoří velmi nehomogenní skupinu, nicméně postupně se učí jednat partnersky se školou, s učiteli a vstupovat aktivně do vzdělávacího procesu. „Je to možná změnou klimatu ve společnosti, je to i tím, že se rodiči stávají lidé, kteří se narodili už po roce 1989. Pravda ale je, že růst aktivity rodičů a jeho příčiny by si zasloužily podrobnější zkoumán ...
Celý text si můžete přečíst ZDE
